
Spesielt viktig var det for meg denne gangen – holde rutinen – da jeg skulle rett fra flyplassen til et viktig møte.
Flyet var
nesten to timer forsinket, så jeg valgte å sette i gang prosedyren allerede før
vi tok av. Av med sko og på med gode
sokker som Ellen har strikket, en flaske vann, en sovepille, inn med ørepropper
og på med øynebindet Det skal også nevnes at jeg la det lille rød teppe som vi
fikk utdelt på fanget – noe jeg ikke burde ha gjort. Etter en time, langt inne i Ole Lukkøye land vekkes jeg brutalt av en flyvertinne.
Det tar litt tid før jeg skjønner at jeg ikke drømmer, så må jeg summe
meg og få av øynebindet og ikke minst pirke ut øreproppen for å høre hva hun
sa. Hun ba meg legge det lille røde
teppet i stolen foran meg……..
Heldigvis
har jeg et godt sove hjerte samme prosedyre, dog ikke flere sovepiller - la denne
gangen det lille røde teppet over hodet (vi var i luften så da fikk jeg lov) og
sovnet raskt igjen.
Så skjer
det igjen. 2 ganger. De lurer på om jeg
vil ha middag, også lurer de på om jeg vil ha frokost.
Mulig det
er meg det er noe galt med.
Men….kunne
ikke flyvertinnen tatt det lille røde teppet og lett puttet det i stolen
foran. Det hadde trolig tatt mindre enn
halvparten av tiden enn det tok for å vekke meg.
Hva fikk
dem til å tro at jeg ville ha middag eller frokost? Der jeg satt med øynebind
propper i ørene og teppe over hodet. Behøver
jo ikke være flyvertinne for å forstå at det faktisk ser ut som at den personen
ønsker å sove.
Husker
ikke hvilke flyselskap, men opplevde en gang på business klasse at vi fikk et
lite skilt hvor det stod noe sånt som «Ikke forstyrr» som vi kunne sette på
flysetet. Kan man ikke få det på
turistklasse også, eller er det en del av prisen man må betale når du ikke har
råd til å sitte foran – at man blir litt sånn små-offer for fly personalets irritasjon at de også må jobbe der bak.
Orket ikke klage, var for trøtt og møtet mitt gikk greit. Men neste
gang sier jeg i fra, det er altfor mange sure irettesettende kabinpersonale som
faktisk glemmer hva som er jobben deres – service.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar