Vi er fremdeles en byggeplass, flere hus skal opp i løpet av året og med det garasjeplass for både boende og gjester. Men noen plasser har vi, inne i fjellet i den gamle sølvgruven. Der hender det at vi har noen utfordringer med de elektroniske nøklene – som bare slutter å funke. Parkeringsselskapet som er ansvarlig er kjappe med å sette bøter, men trege med å komme når vi trenger hjelp- noe som kan resulterer i at gjester får bilene sine stengt inne.
Det skjedde selvfølgelig – en bil innelåst og ingen mulighet til å komme inn i parkeringshuset. Eier av bilen beroliger vår resepsjonist at det var ikke noe akutt problem, bilen kan stå i de to dagene han skulle tilbringe på hotellet. Hvorpå hun spontant utbryter ”Jeg tror ikke vi får deg ut i løpet av 2 dager heller– parkeringsselskapet er så vanskelig å få tak”.
Men han kom ut, til slutt.
lørdag 19. november 2011
torsdag 17. november 2011
Det har gått nesten 5 måneder siden jeg dro fra New York. Har fremdeles litt sorg, men den går vel aldri over har man en gang forelsket seg i byen. Men så mye tid til å sørge og lengte har jeg ikke, for her i Oslo skjer det vanvittig mye spennende saker. For ikke å snakke om hvor mange spennende mennesker det er – flinke, innovative, åpne og inkluderende. 
Og jeg er heldig, tror jeg har truffet dem alle sammen.....
Jeg har fått være med på en spennende hotell åpning av Norges kuleste hotell (synes jeg da), fått en gjeng med varme, profesjonelle og dedikerte kollegaer. Opplevd Oslos yrende kulturliv med vernissager, konserter og danseoppvisninger. Og det beste av alt jeg har barna mine nære, jeg kan spise søndagsmiddag med mamma og broren min stikker innom – det er det 17 år siden sist han kunne gjøre. Så kan det egentlig bli bedre? Oslo har blitt en yrende og urban storby, som har masse å by på. Like (nesten) mye som NY, bare man leter litt.
onsdag 16. november 2011
Dette gjør meg irritert.....og kanskje litt sint
Det som irriterer meg mest i verden er mennesker som skal fortelle hva man skal gjøre og hvordan det skal gjøres, når de ikke leverer det de skal selv.
torsdag 18. august 2011
Lengter hjem
Har hjemlengsel, hjemlengsel til New York. Det kom sånn plutselig og veldig uventet. Det rare er at jeg har det så utrolig bra her i Oslo. Godt å være samlet som familie, spennende jobb og fantastiske nye kollegaer. Og jeg storkoser meg i den nye leiligheten. Men jeg savner New York og nå er ferien over og jeg vil hjem. Når går det over tro, når er jeg “avklimatisert”? Aldri håper jeg. Jeg liker å ha hjemlengsel til New York, og snart skal jeg tilbake – veldig snart.

søndag 1. mai 2011
torsdag 17. februar 2011
Never loose faith….
My daughter managed to loose her pocket book. Not really a big surprise because she looses things all the time. This time she managed to drop the wallet out of her hand, while walking the dog, a 15 min walk. Not even noticing. In the pocketbook she had my credit card, her credit card, metro card, school IDs and 100 USD. 
One week after a friendly woman called me. She had found it, with everything still inside, even the money. This is New York, a city full of surprises and honest people.
mandag 31. januar 2011
Respect
Abonner på:
Innlegg (Atom)


